Trots op ons! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu Trots op ons! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

Trots op ons!

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

25 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lieve allemaal,

Vorig weekend met mijn ouders was heel erg gezellig! De guided gamedrive was helemaal top, heel erg veel dieren van dichtbij mogen bewonderen zoals cheeta’s, neushoorns, giraffes, struisvogels en alle mogelijke bokken die er maar bestaan. ’s Avonds een braai gehad als afscheidsfeestje van 3 huisgenoten (Malou, Nadia en Nadine, we missen je!) en voor mijn ouders een leuke gelegenheid om mijn huisgenoten te leren kennen. Zondagochtend naar de kerk geweest en daarna een lekkere luie zondagmiddag met lunch op het terras, markt langs het strand en weer uit eten in een soort schuur waar ons thuis voelen.

Maandag zijn wij weer op ons project begonnen. Heel erg leuk om van een aantal kinderen te horen dat ze ons gemist hebben en dat ze blij zijn dat we terug weer terug zijn. Voor ons nog een extra reden om een holiday program op te zetten, gezien het nu 2 weken schoolvakantie is. We hebben deze week hard gewerkt om een plan van aanpak te maken en toestemming te krijgen om in de vakantie ook contact te blijven houden met de kinderen en tevens een poging te wagen om ze in de vakantie van de straat te houden. Het is ons gelukt en we kunnen dus 2 weken redelijk normaal doorwerken maar dan met wat meer spelletjes in plaats van alleen pedagogisch verantwoorde activiteiten.
Goed, even terug naar maandag. Papa en mama kwamen met Marieke ons project bekijken. Erg leuk om de gelegenheid te hebben om ze een paar van ‘onze’ kids te laten zien, de school en de omgeving waar ik bijna dagelijks in verblijf. ’s Middags nog een laatste shop-poging maar dan voornamelijk voor cadeaus voor het thuisfront.
Dinsdag was een van onze kids jarig en dit hebben we met feesthoedjes, liedjes en cake versieren gevierd. Na het project ben ik snel naar huis gereden zodat we nog even samen konden lunchen en dan moesten we toch echt afscheid nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu meer moeite mee had dan toen ik zelf vertrok naar hier. Gelukkig had ik gelijk daarna alweer afleiding omdat Marieke jarig was en dat we haar met het hele huis op kantoor gingen verrassen. Daarna zijn we een borrel gaan drinken in onze stamkroeg om dit te vieren.

Woensdag hadden we vrij omdat het Human Rights Day was. We zijn gaan shoppen, lang leve de meest goedkope winkels hier zodat we broeken en colbertjes voor 13 euro kunnen kopen! Daarna wilden we naar het strand maar het waaide zo gruwelijk hard dat zelf een strandwandeling niet mogelijk was. Dus zijn we op het terras gaan zitten met een boekje en een drankje. ’s Avonds hadden we met Nadine afgesproken om voor de allerlaatste keer afscheid te nemen. Zij is met haar familie aan het rondreizen dus die hebben we ook nog even kunnen ontmoeten.

Donderdag waren er helaas maar heel erg weinig kinderen op het project. We denken dat het te maken had met dat het de laatste dag voor de vakantie is en dat ze gisteren natuurlijk ook vrij waren. ’s Middags nog even wat geregel met de auto omdat de lampen kapot waren en ze hebben hem gelijk even goed nagekeken. Helaas niet goed genoeg want gisteren deden ze het weer niet maar ik heb zelf maar even mijn hoofd onder de motorkap gestoken en het gemaakt. Ik denk dat ik mijn roeping als automonteur van Defenders en pimpauto’s gemist heb…
Het was donderdag ook de verjaardag van een van onze huisgenoten dus zijn we uit eten geweest waar zij nog even goed in het zonnetje gezet is.
Vrijdag was het rot weer wat voor ons het perfecte duwtje was om eens echt de hele dag aan ons schoolwerk te gaan zitten. En ik ben erg trots op onze plan van aanpak voor het holiday program en het begin van de doelgroepanalyse en dat soort dingen! Onze productieve dag hebben we gevierd met de wekelijkse borrel bij onze stamkroeg en daarna met het hele huis een film gekeken.

Dit weekend was heeft het veel geonweerd en nogal wisselvallig in temperatuur. Maar het is in ieder geval in Nederland beter weer geweest dan bij ons. En ik kan jullie vertellen dat deze omgekeerde wereld mij niet goed bevalt! Wat kan je nog meer doen in de regen dan aan school werken, shoppen, film kijken, boodschappen doen en elke zonnestraal/droge periode genieten door borrels te drinken op het terras of bij Jacco in zijn nieuwe huis. Maar na regen komt zonneschijn want de voorspellingen zijn stukken beter…

Al met al weer een goede week waarin ik tot de conclusie ben gekomen dat ik best trots op mij en ons ben om alles wat we hier geheel zelfstandig bereiken! We werken hard maar genieten ook hard. Mijn verhalen op de site worden steeds korter merk ik maar dat is verre van een slecht teken, al ben ik vast een hoop vergeten. We zorgen goed voor elkaar en het project loopt weer steeds beter! :-) De kinderen en wij hebben zin in het holiday program!

Dikke kus en groetjes van Iris

  • 25 Maart 2012 - 20:17

    Mama:

    geweldig leuk verslag weer Karrie! Wij missen je ook maar zijn ook reuze trots op jou en jullie, geweldig wat jullie doen en hoe jullie dat doen!! Ach en pimpautomonteurs kunnen ze daar ook goed gebruiken..:)! Dikke kus!!

  • 26 Maart 2012 - 07:55

    Manja:

    Ik liep nog 1 verhaal achter en vond het dus niet zo erg dat deze wat korter was ;) Ben nu weer helemaal bij en klinkt ook echt als een toptijd!! Wat een mooie reis met je ouders en wat balen voor de mensen in Nl dat het uploaden vd foto's niet lukt ;)
    Hier nog steeds alles goed en 1 leuk nieuwtje: ik HEB EEN BAAN!! Nooit gedacht dat het zo zou gaan, maar ze hebben me vorige week gevraagd om in ieder geval tot en met november op een van de fasehuizen van entrea te komen werken. Ben er echt heel erg blij mee! Het is voor 24u in de week en ik hou mijn inval contract ook dus kan het eigenlijk zo bont maken als ik wil. Voorlopig vind ik dit eigenlijk al iets te bont, maar kon geen nee zeggen natuurlijk! Zeker gezien de slechte markt. Het wordt alleen wel echt even aanpoten naast het afstuderen, klussen, verhuizen etc etc, maar heb het er dik voor over :)
    We hebben zometeen de voorshouw van het huis! Het is dus af!! We mogen vandaag gaan zeggen of we mankementen zien en dan gaan ze die voor 5 april nog zo veel mogelijk herstellen. Ik denk niet dat we die hebben, want tot nu toe zijn we dik tevreden. De vader van wouter gaat mee dus mis dat die nog wat ziet. Verder nemen we 5 april een bouwtechnische keurder mee dus die kan anders nog aanvullingen geven. Morgen Wouters verjaardag en dan lekker naar Miss Saigon en uiteten. Erg veel zin in! Ohja en gisteren hebben we tuintegels uitgezocht! ben er helemaal blij mee,ze zijn modern (antraciet), stoer vanwege het grove relief, maar toch strak door het wildverband haha lekker vaag, maar je zult ze vast cool vinden!! en beter nog je kan ze waarschijnlijk op 15juni komen bekijken, want ik denk dat we dan onze housewarming geven en dan ben je precies terug!!!! Dus blok die datum maar vast ;)
    Nou lieve schat we mailen weer!! Lekker genieten en ben ook ape trots op je!
    xxx

  • 26 Maart 2012 - 08:20

    Abdirahman:

    Hi Mw Landrover
    geweldig en mooie land het africanish land.

  • 26 Maart 2012 - 12:41

    Ingrid:

    toppertje!!!!!!!

  • 26 Maart 2012 - 20:07

    Anita:

    Ik vind ook dat je trots op jezelf mag zijn! Het is echt super dat je daar zoveel kunt betekenen en gelukkig hoef je je in Afrika geen zorgen te maken om niet meedenkende mentoren/begeleiders in nederland enzo :P.
    Hopelijk heb je nog een hele fijne tijd en wordt het vakantieprogramma een enorm succes!

    liefs

    jaloerse ik...

  • 27 Maart 2012 - 21:24

    Annette:

    hoi karlijn
    Fijn dat het zo goed gaat met je,
    wat kun je toch mooi schrijven,ik heb
    je schoenen al schoon gekregen en
    je kleren ruim ik goed op zodat
    leetje ze niet aan kan doen',grapje.
    maak er nog een fijne tijd van want
    het is weer zo voorbij.
    Dikke kus.Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Stage in ZA

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2012

Het einde

27 Mei 2012

Voorbereidingen op het afscheid

14 Mei 2012

inburgeringcursus

03 Mei 2012

Mooie herinneringen

17 April 2012

Kaapstad en andere belevenissen
Karlijn

Actief sinds 30 Mei 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 47322

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Back to Africa!

10 April 2014 - 28 April 2014

Crossen door de Sahara

09 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Big Africa Trip met Berend

02 Februari 2012 - 10 Juni 2012

Stage in ZA

13 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Vrijwilligerswerk in ZA

Landen bezocht: