onze 4 daagse rondreis met de ICT-mannen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu onze 4 daagse rondreis met de ICT-mannen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

onze 4 daagse rondreis met de ICT-mannen

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

07 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

We zijn net terug van 4 dagen weggeweest. De afgelopen dagen waren we namelijk met Jorn en Monir weg. We vertrokken vrijdag ochtend en zijn toen voor onze tweede keer naar het Addo Elephant wildpark gegaan. Deze keer was alleen totaal anders, want we zagen vlak naast de weg eerst een vers karkas liggen en daarna in de berm 3 leeuwen met dikke buikjes ;)

Verder dezelfde dieren als vorige keer gezien, maar dat blijft natuurlijk leuk! Na het wildpark reden we door naar het stadje Sommerset East en sliepen daar in twee 2 persoonskamers en gingen uit eten. Daarna dronken, kletsten en luisterden we naar Jorn met zijn gitaar voordat we gingen slapen.

De volgende dag (zaterdag) zijn we naar de Valley of Desolation geweest en hebben daar een mooie wandeling gemaakt. Eind van de middag kwamen we aan in Graaff-Reinet en daar hadden we een mooi 4 persoons huisje. We verkenden het stadje, reserveerde een restaurantje en keken in het huisje naar de vrouwen tennis finale! Vlak voordat we naar het restaurantje gingen kreeg Monir het bericht van zijn vader en familie in Soedan dat zijn broer wegens politieke redenen nu in de gevangenis zit... Hierdoor kwam het schokkende levensverhaal van Monir in Soedan naar boven en dat zorgde voor een mooie, maar voor hem erg emotionele avond. Toen kwamen we er ook achter wat voor een belangrijke functie hij nog steeds heeft in Soedan.

In de ochtend hebben we weer een paar uur door het prachtige zuid afrikaanse landschap gereden en kwamen eind van de middag aan in Hogsback. Daar moesten we erg lachen om het, notabene door ONS geboekte, backpackers hostel! Jorn en Monir probeerden tervergeefs nog een andere slaapplaats te zoeken, maar alles zat vol.
We aten in een leuk afrikaans restaurantje waar we zelfs de mannen finale konden zien! We keken tot aan de tweede regen onderbreking en zijn toen terug gegaan naar het hostel. Daar hebben we zo als dat hoort nog erg gezellig met andere reizigers gekletst bij het haardvuur. Toen zijn we naar de veel te kleine kamer gegaan waar we met 7 in stapelbedjes probeerde te slapen, maar wat niet mee viel omdat de matrassen erg doorgezakt waren en daardoor de ijzere veren constant in je rug zaten te prikken. Maar nog erger was het monsterlijke gesnurk van Monir die ons alle 6 wakker hield totdat een meisje hem wakker maakte en vertelde dat het niet meer te harden was. Arme Monir is toen met matras en al op de gang gaan liggen! Voor Karlijn een extra slechte nacht, maar ze is er toch aardig uit gekomen!

Vanmorgen maakte we een wandeling naar uitkijkpunten en een watervalletje en zijn toen terug gaan rijden naar huis! Nu lekker even onze eigen gang gaan, douche en koken en morgen zijn we ook nog vrij en gaan we een lekker bijkom dagje van de afgelopen weken hebben.

Geniet van de foto's op Manja's site (manjabeeks.waarbenjij.nu)!
Liefs van ons

• 07 Juli 2008 - 16:29

Lilian:

Lieve Karlijn, ik geniet steeds enorm van jullie verhalen en probeer een heel klein beetje in te leven hoeveel jullie beleven en ervaren. Zo'n verhaal van Monir is wel even iets anders dan opgroeien in beschermd Nederland. Jullie zullen na deze reis nooit meer op dezelfde manier als vroeger de berichten in de krant over Sudan of ZA lezen.
    Fijn dat ook jij de nachten en het reizen weet te doorstaan. Blijf goed op jezelf passen, je hoeft niemand meer iets te bewijzen, een kanjer was je al!

knuffel van mij

• 07 Juli 2008 - 17:33

Mandy:

Leuk verhaal en mooie foto's op manja d'r site! Je haar is echt abnormaal lang,,,nog even en je ziet er precies zo uit als die leeuwen :p

• 07 Juli 2008 - 22:05

Vief:

Heee karlijn! en manja natuurlijk!
    Zo dat is geloof ik ook het eerste berichtje van mij, dacht zal ook eens wat van me laten horen.. Onderhand! ;)
    Echt heel erg leuk om al jullie verhalen te lezen, volgens mij hebben jullie t goed naar je zin daar..
    Veel succes met alles en vooral veel plezier!! Liefs Vivan

• 08 Juli 2008 - 11:44

Opa En Oma.:

We kijken steeds weer uit naar jullie spannende berichtjes, heel leuk.Het gaat nu dubbel op, want Leonie is nu ook steeds in beeld! Het regend hier toch maar en dan is het juist fijn weer wat te lezen.Wat een mooi land, heb net de foto's weer bekeken,jij tussen de olifanten en leeuwen en wij hadden zondag alleen maar vliegende mieren op de vensterbank IN huis. Verschil moet er zijn hè?Geniet van alles om je heen daar,denk goed aan jezelf, groetjes en xxx

• 08 Juli 2008 - 17:18

Annette:

hoi Karlijntje, leuk van alles over je te lezen. Zo te zien heb je het goed naar je zin. Het is stil in jullie huis, ik mis wel je getetter.
    Ik ben blij als je weer terug bent.
    Dikke kus van Annette

• 08 Juli 2008 - 18:28

Diana:

Heerlijk om jullie prachtige foto's te bekijken en mooie verhalen te lezen. Wat komt er veel op jullie af zeg, zoveel indrukken en emoties. En zoveel armpjes om jullie heen!
    Van alles wat meenemen in je koffertje zal niet lukken, maar jullie hart is groot genoeg.
    Succes met jullie mooie werk en tot mails.
    Liefs van ons allemaal.

• 09 Juli 2008 - 12:08

Mama:

Hoi Karretje! Jullie pakken het ook niet slim aan: jullie moeten zelf een andere slaapplaats zoeken en niet de mannen laten doen. Volgens mijn ervaring werkt dat veel beter..:) Afijn, gesnurk ben jij wel gewend, dus dat zal het probleem niet zijn geweest... Vandaag weer lekker een vakantieprogramma gedraaid? Ik ben benieuwd wat jullie gedaan hebben. TWil je Marieke nog eens vragen spullen aan mij te sturen voor a.s. zondag, dan kan ik de presentatie houden! Groetjes van alle bouwvakkers! Mathijs dacht dat jullie volgende week al weer terug zouden komen. nee dat poetsen mag hij zelf nog even doen. je wil niet weten trouwens hoe het er uit ziet! Mocht je je nog afvragen wat je kunt doen als je thuis bent, dan kun je je vast hier op voorbereiden ha ha. Doei! Tot mails! Liefs, ikke

• 09 Juli 2008 - 20:51

Leee!!:

Haha, nouja je zal je iig wel thuis hebben gevoeld met dat gesnurk lijkt me! Mss moet je zo´n spuitding voor hem kopen die mama ook heeft, werkt namelijk eeeeerrrug goed ahum (A).
    Wat een verhaal trouwens van Monir! Hopelijk komt het allemaal goed met hem en zijn broer, kan me voorstellen dat het een ander soort avond is geworden dan jullie hadden verwacht..
    Ik ben gister op stap geweest! Zat gewoon vanmorgen met een kater in fokking Peru! (sorry mama als je dit leest). Ze drinken hier Pisco Sour, smaakt een beetje naar tequila en is volgens mij ook net zo sterk. We hebben ook aan een pub quiz meegedaan, echt lachen man! Ik wist geen 1 antwoord, maar aangezien er 2 tequila voor de prijs van 1 te krijgen was (dikke happy hours hier in Cusco) heb ik me toch prima vermaakt. Enige nadeel is dat we weer om 7 uur op moeten staan ofzo..
    Ik ben er trouwens achter gekomen hoe je foto´s op je site moet zetten! Als je een foto hebt moet je op E drukken, en dan bij afm. wijzigen op 1M klikken. Dan krijg je een kopie van de foto maar het origineel blijft ook bestaan.. En die kopie kan je dus wel op de site zetten! Wilde k dus net gaan doen maar natuurlijk zit ik weer in een internetcafé waar ze idiote USBdingen hebben zodat het nog steeds niet lukt.
    Aangezien ik toch al een verhaal van 4 kantjes heb getypt kan ik net zo goed ook nog vermelden dat we gister een paardrijtrip hebben geboekt naar het zogenaamde SEXYWOMAN (Sachsaywahman ofzo maar iedereen noemt het dus sexywoman) eennnn... IK GA PARAGLIDEN!! Haha wordt echt lachen.
    Volgens mij was het dit wel weer ;).
    Ik mis je en ik hou van jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 11 Juli 2008 - 09:57

Ad Wijlhuizen:

Hoi Karlijn,

je maakt een mooie reis zo te lezen! En dat soort hostels...die vergeet je niet (al die andere wel)..dat is het leuke daarvan.
    Geniet nog maar dik...heb een mooie tijd,

groetjes,

ook van Carla en de mannen!