De terugreis - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

De terugreis

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

13 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

lieve allemaal!

Ik had niet gedacht dat ik nog even snel een berichtje kon plaatsen maar het geluk is ons goed gezint.

We hebben een rustig weekend gehad, waarin we naar het strand zijn geweest en voor de laatste keer naar het kerkje wat wederom weer een prachtige dienst was! Heel raar om op zo'n moment te bedenken dat je niet weet of je ooit nog wel in zo'n kerkdienst terecht komt..

Maandag en dinsdag waren een beetje rommelige dagen waarin we nog zo veel mogelijk op het project wilden zijn om nog veel te kunnen genieten van de kinderen, de leiders en de sloppenwijken. De nieuwe groep vrijwilligers is aangekomen dus we weten wie onze opvolgers zijn, dat is op zich wel een geruststelling.

Maar helaas zijn we ook veel bezig geweest met het inpakken van onze tassen en schoonmaken van het huis en dat soort dingen. Ook hebben we van iedereen afscheid moeten nemen en dat valt zeker niet mee! We hadden een beetje het gevoel alsof we boven onszelf hingen en niet helemaal reageerden met het volle besef, maar dat is misschien maar goed ook omdat we het zo wel droog hebben kunnen houden.. ;)
Met prachtige woorden en zelfs een liedje en een kaart, was het definitieve afscheid toch echt gekomen! Het heeft me wel laten beseffen dat ik hier dolgraag nog een keer naar toe wil, mede om te kijken hoe het met iedereen gaat, want je hebt in zo'n periode toch al een sterke band met de meesten opgebouwd.

Manja heeft dinsdagavond (gisteravond dus) de bus gepakt naar Kaapstad dus ik was de laatste nacht alleen, maar dit was helemaal geen probleem omdat het toch ons 'eigen' huisje was waar ik in sliep. Ik heb sochtend de laatste dingetjes gedaan en ben door Jacco naar het vliegveld gebracht zodat ik rond 12 uur aankwam in Kaapstad. Het weer is hier weer een stuk minder mooi dus het is maar goed dat we hier maar een dagje zijn. Onze tassen konden we in het hostel zetten waar we in het begin van onze reis ook al waren en de mensen zijn hier zo vriendelijk dat we ook op internet mogen! Wat een luxe!

Na wat rondgelopen te hebben en de laatste souvenirs gekocht gaan we vanavond uit eten en dan met de taxi naar het vliegveld. Morgenochtend rond 11 uur komen we dan aan in het vertrouwde Nederland!
Een heel dubbel gevoel omdat ik echt nog niet weg wilde van het project maar ook heerlijk om al mijn verhalen eindelijk met jullie persoonlijk te kunnen delen!

Tot heel snel allemaal en heel erg bedankt voor al jullie leuke reacties elke keer weer! Dit vind ik telkens heel leuk om te lezen!

Veel liefs, Karlijn

  • 13 Augustus 2008 - 15:08

    Hilke:

    hey meis!!
    Wilde je even een hele fijne en goede reis wensen weer terug naar Nederland!!
    En hoop al je verhalen nog te hopen, met foto's natuurlijk!!
    Dikke kus,
    en misschien tot snel

  • 13 Augustus 2008 - 15:58

    Kleine Lars:

    Hee karlijn!!
    sorry dat je zolang niets van me gehoord hebt, ben op vakantie geweest, en laatste weken druk bezig geweest in mn huis in nijmegen;) ja huis ja:P ik wil je heel graag een goede reis wensen! en tot heel snel
    veel liefs en dikke kus
    Kleine Lars

  • 13 Augustus 2008 - 17:18

    Lilian:

    lieve Karlijn, ik hoop dat deze trip van 2 maanden voor jou gebracht heeft wat je ervan verwachtte. Ik wens je toe dat het een fantastisch begin is van een jaar met nog meer mooie maanden vol indrukken en groeimomenten. In elk geval top dat je het zo fijn gehad hebt (zoals verwacht maar toch) met Manja. Jullie zullen altijd samen terug kunnen kijken op deze unieke gedeelde ervaring.
    Goede terug reis, warme thuiskomst en heel veel geluk en vooral gezondheid en energie voor komend jaar!
    liefs en in Ruurlo staan de deuren wijd open dat weet je!

  • 13 Augustus 2008 - 17:55

    Je Zus!:

    Ik vind het heeeeeeeeeeeelemaal niet leuk dat ik je nu niet kan komen ophalen!! :( Maar ik denk wel heel veel en heel hard aan jou karrieflarrie.. Ik weet niet hoe we ooit al onze verhalen kunnen bijpraten, dus het is maar goed dat we allebei een site hebben zodat we enigzins op de hoogte blijven. Ik ben heel erg blij dat je het zo naar je zin hebt gehad, en ik kijk ernaar uit om je weer een dikke knuffel te geven. NOG MAAR 2 WEEKJES!!!!!!!!!
    Dikke kus!

  • 14 Augustus 2008 - 08:33

    Hilde:

    Jeuj!! Het is bijna 11 uur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vrijwilligerswerk in ZA

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2008

De terugreis

08 Augustus 2008

een bewogen dag!

06 Augustus 2008

de laatste week is aangebroken!

01 Augustus 2008

what a day!

26 Juli 2008

Alles loopt anders
Karlijn

Actief sinds 30 Mei 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 47329

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Back to Africa!

10 April 2014 - 28 April 2014

Crossen door de Sahara

09 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Big Africa Trip met Berend

02 Februari 2012 - 10 Juni 2012

Stage in ZA

13 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Vrijwilligerswerk in ZA

Landen bezocht: