Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

04 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Kaapstad, een stad om verliefd op te worden!!! Maar laat ik bij mijn reis beginnen… ;-)

Het lijkt voor mij al lang geleden maar donderdag zijn we in alle vroegte vertrokken om aan onze lange reis te beginnen. Veel wachten en vooral heel erg lang stil zitten in een vliegtuig, allebei niet echt mijn ding. Maar we hebben een goede reis gehad: weinig turbulentie, geen vertraging en maar een paar huilende baby’s bij ons in de buurt. Toen we boven de Sahara hingen hadden mijn rug en nek er wel een beetje genoeg van. Maar een vriendelijke steward zag dat en heeft me even een guided tour gegeven door het vliegtuig voor de afleiding, inclusief champagne, baileys en een broodje kroket van de business class! Na deze goede oppepper heb ik de vlucht best prima doorstaan. Het afscheid nemen viel voor mij gelukkig ook mee. Ik heb de afgelopen weken gelukkig genoeg tijd ingepland om van iedereen persoonlijk afscheid te kunnen nemen en daardoor heb ik zonder tranen het vliegtuig in kunnen stappen. Iris had het wel moeilijk met het afscheid waardoor ze tijdens de vlucht ook nog erg verdrietig was. Maar gelukkig zijn we samen en kunnen we elkaar helpen bij moeilijke momenten.

Goed, ’s avonds laat zijn we pas aangekomen dus direct naar bed gegaan in ons hotel. We hebben werkelijk bijna een appartementen in plaats van alleen een hotelkamer, super luxe! Gisteren hebben we een tour gemaakt met zo’n open toeristenbus door de hoogte punten van Kaapstad. Toen we stonden te wachten op de bus, kwamen we een Nederlands meisje tegen: Samatha. Erg leuke meid dus we hebben met z’n 3en de hele dag de stad verkend. De Tafelberg, helaas konden we er niet op ivm harde wind maar ik ben daar de vorige keer al op geweest, Camps Bay (soort van Saint Tropez van Zuid-Afrika), Waterfront (winkelcentrum en haven) en heerlijk gegeten en gedronken: Savanna, oesters en sushi. Ja ja, lekker decadent, maar het is hier goedkoop en in de haven moet je vis eten vind ik! ;-)

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we daarna naar Waterfront gelopen om de boot te pakken naar Robbeneiland, waar onder andere Nelson Mandela heeft vastgezeten. Ik vond het heel erg indrukwekkend en interessant. We zijn met een bus over het eiland heen gereden om te eindigen bij het best beveiligde deel van de gevangenis waar de politieke gevangenen gezeten hebben. Hier werden we rondgeleid door een ex-gevangene van dit deel van de gevangenis. Erg bijzonder om verhalen en uitleg te krijgen van iemand die dit daadwerkelijk meegemaakt heeft. Aan de andere kant ook erg heftig om te beseffen dat dit dus absoluut niet lang geleden is!

We hebben net gegeten bij restaurant Mama Africa, de place to be in het uitgangscentrum in Kaapstad voor lekker Afrikaans eten. Ons hotel heeft gelukkig voor ons gereserveerd aangezien het hier altijd vol is volgens de geruchten. Heerlijk mixed grill van kudu, springbok, struisvogel en krokodil gegeten en genoten van Afrikaanse livemuziek en op de goede wijze afgesloten met een ‘springbokkie’, een borreltje met Amarula en mint-likeur.

Ik geniet met volle teugen van het weer, de cultuur, de mensen, het eten en drinken en alles wat hier bij komt kijken! Ik heb tijdens mijn vorige keer in ZA weinig tijd doorgebracht in Kaapstad maar ik kan nu zeggen dat het een stad naar mijn hart is en dat ik hier best wel zou willen blijven! (Ik zie jullie schrikken, ik bedoel LANGER zou willen blijven dan deze 3 dagen…)

Nu ben ik in ons hotel en heb voor het eten eventjes geskyped met papa, mama en Leonie. Maar om jullie allemaal te laten weten dat het goed met me gaat, natuurlijk ook even een verhaaltje op mijn site. Ook het weer is fantastisch, bijna té warm. Vandaag is het nog warmer dan gisteren en morgen wordt het zelfs 36 graden! Ik hoorde en zag net al hoe koud het bij jullie is dus het lijkt erop dat ik op het juiste moment ben vertrokken, haha! Ik heb me ingesmeerd maar ben toch nog verbrand.

Morgen staat er op de planning om naar een wijngaard te gaan, voor iedereen die mij goed kent hoef ik hier geen toelichting bij te geven! Einde van de middag gaan we naar het vliegveld om om half 7 naar Port Elizabeth (PE) te vliegen en daar aan deel 2 van ons avontuur te beginnen.
Heel erg bedankt voor al jullie berichtjes op mijn vorige verhaaltje, ik vind het erg leuk om dat te lezen dus voel je vrij dit te blijven doen! ;-)
Ik ga proberen wat foto’s erbij te uploaden om jullie mee te laten genieten/jaloers te laten zijn op het mooie warme weer.

Dikke kus

P.S. Mijn ZA-telefoonnummer voor de komende tijd is: 0027-735477569


  • 04 Februari 2012 - 20:16

    Leetje:

    Dat van die champagne in business class wist ik nog niet hoor! Hoe chill is dat! Ik neem de volgende keer ook een nekband mee muhaha ;) Nee hoor lieverd, fijn dat je het zo naar je zin hebt! Lekker verbranden daar, mmmmm... Love you!

  • 04 Februari 2012 - 21:13

    Cassy:

    Lieff! Wat een heerlijk verslag. Ben blij dat je het nu al zo naar je zin hebt. Ben erg jaloers haha. Mam gaat ook morgen alweer op vakantie, de temperatuur met jou en hun bestemming is zo'n 60 graden haha! Lapland is iets minder warm dan jouw mooie Afrika. Ik sla je nummer op! Maar heb je je Nederlandse nummer niet bij je? Had je namelijk nog gesmst, maar weet dus niet of je die gelezen hebt haha. Maar dat maakt niet uit, zal ik je lastigvallen per mail.
    Geniet! Xxxxxx

  • 04 Februari 2012 - 21:32

    Armand:

    had je toch maar een goede nederlandse fysio in je koffer mee moeten nemen.
    Veel plezier.
    Vr.Gr.

  • 04 Februari 2012 - 23:02

    Helma:

    Lieve Karlijn, fijn dat je het zo super naar je zin hebt. We passen goed op Karin - die altijd een beetje te hard werkt en nooit naar goede raad luistert van mensen die het BESTE met haar voorhebben - dus maak je vooral geen zorgen en geniet heel erg, eerst van de vrije dagen en ook van de opstart bij je werk. Big hugs, helma :)

  • 05 Februari 2012 - 09:42

    Frederieke:

    :-) Wish I was there..... Geniet er lekker van en goede reis naar PE.

  • 05 Februari 2012 - 10:35

    Thijs:

    36 graden.... Dat is ongeveer 52 graden verschil met het weer bij ons.. Maar wij hebben dan wel prachtige sneeuw :)
    Fijne reis naar PE en na al die drank (:P) heel snel aan het werk!!
    Veel plezier :)

  • 05 Februari 2012 - 13:23

    Alissa:

    Heee Karlijn! Wat klinkt het allemaal heerlijk! Gelukkig heb jij het een stuk warmer dan wij hier. Geniet nog en tot je volgende verhaaltje! Liefs, X

  • 05 Februari 2012 - 13:31

    Bo:

    Hee Karlijn, klinkt heel leuk allemaal, je gaat vast een top tijd tegemoet! Liefs

  • 05 Februari 2012 - 13:41

    Manja:

    LIEVERD! Allereerst wat een mega lief smsje!! Zou echt zo graag nu ook daar willen zijn :) Was echt een mooie tijd en ben blij te lezen dat je weer met volle teugen geniet.
    Wat een super verhaal en wat leuk van de foto's. Ik begrijp dus dat ik nodig terug moet, omdat ik nog lang niet alles gezien heb ;)!!

    Geniet lekker verder en kijk uit naar je volgende bericht! Liefs uit een mooi wit Nederland!

  • 05 Februari 2012 - 14:26

    Lizan:

    Hey meiden,

    Leuk dat ik van jullie allebei kan lezen wat jullie uitspoken en meemaken. Leuke foto's ook! Morgen eerste stagedag... Spannend! Ik zal voor jullie duimen.
    Zoals ik bij Iris ook al typte: geef elkaar een dikke kus van me haha.

    Geniet ervan en veel succes!
    Liefs Lizan

  • 05 Februari 2012 - 14:39

    Karin:

    Leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen, wij genieten met je mee, samen met nog heel veel andere lieve mensen rondom jou heen (zo lees ik)!

    PS Die mixed grill tekst is leuk, maar het flesje Savanna daar ging het natuurlijk om :)

  • 05 Februari 2012 - 15:15

    Opa En Oma:

    Hoi...hoi ons meissie..wat heerlijk dat je de eerste dagen al zo genieten kunt daar.en een lekkere temperatuur! Ik krijg hier opa niet meer naar buiten zonder "jou "muts!! -22gr. maar wel een zonnetje overdag. vanaf morgen gaat "het "weer gebeuren voor jou.Succes! Pas goed op jezelf en heel veel liefs; xxx van ons.

  • 05 Februari 2012 - 17:04

    Lidwien:

    Lieve Karlijn,
    Wat een heerlijke start.. dat smaakt naar meer! Hoe doe je dat trouwens: bruin-in-1dag?? Zo te zien jullie op die springbokkies...?
    Wat een contrast met de witte winterse cultuur hier en het hele dorp rondjes draaien op de schaatsbaan bij de draaiende molen.
    Geniet ze verder van alle mooie bijzonderheden.
    Liefs Lidwien

  • 05 Februari 2012 - 19:36

    Lars En Sanne:

    Hee Karlijntje! Wat een fijne verhalen! Als reiziger kriebelt elk positief verhaaltje natuurlijk extra veel! als koukleum is het hier niet te harden! geniet nog lekker veel samen de komende tijd! we wachten op je volgende verhalen! veel liefs
    Lars en Sanne

  • 05 Februari 2012 - 20:44

    Annette:


    Hoi Karlijn,
    Fijn dat de reis zo goed is gegaan,
    geniet van alles,maar je moet wel
    terug komen en niet in Kaapstad
    blijven,fijn om je verslagen te
    lezen.
    Liefs.xxx


  • 06 Februari 2012 - 07:43

    Suzan:

    Hey Karlijn,

    Fijn dat je goed aangekomen bent!
    Heel veel plezier daar!

    Liefs,
    Suzan

    PS: Alles is goed met ons :-)

  • 06 Februari 2012 - 12:47

    Marleen:

    Hoi hoi,

    Wat fijn om jullie verslagen heer uitgebreid terug te lezen. Ik zie dat jullie er helemaal op jullie plek zitten. Ik ben benieuwd naar je stage-ervaringen maar dat komt vast helemaal goed. Geniet er lekker van maar volgens mij is dat niet zo moeilijk.

    Tot snel. Liefs Marleen

  • 06 Februari 2012 - 13:35

    Iris:

    Hey meid,

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin! super. morgen je eerste stage dag spannend! Ik lees in je volgende verhaaltje wel hoe die is bevallen!

    Leuke fotos ook :) Heel veel plezier en succes, geniet ervan!

    X Iris

  • 06 Februari 2012 - 20:28

    Thomas:

    Toemaar! klink super allemaal, vooral die 36 graden... hier hebben we de Elfstedentocht in opkomst ;)

    ik zou het wel weten!

    Groetjes x

  • 09 Februari 2012 - 08:09

    Irene:

    Hee Karlijn,

    Nu pas tijd om je verhalen te lezen (je weet hoe het gaat hier he ;)) Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin! Als ik je verhalen zo lees, denk ik eigenlijk maar 1 ding.... Ik wil ook weer naar ZA. Geniet er nog van meis.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in ZA

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2012

Het einde

27 Mei 2012

Voorbereidingen op het afscheid

14 Mei 2012

inburgeringcursus

03 Mei 2012

Mooie herinneringen

17 April 2012

Kaapstad en andere belevenissen
Karlijn

Actief sinds 30 Mei 2008
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 47308

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Back to Africa!

10 April 2014 - 28 April 2014

Crossen door de Sahara

09 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Big Africa Trip met Berend

02 Februari 2012 - 10 Juni 2012

Stage in ZA

13 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Vrijwilligerswerk in ZA

Landen bezocht: