Nog een half nachtje slapen... - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu Nog een half nachtje slapen... - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

Nog een half nachtje slapen...

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

01 Februari 2012 | Nederland, Nuenen

Lieve allemaal,

Na een geweldige stage bij Vluchtelingenwerk in Breda en nu de afgelopen 2 weken bijkomen, omschakelen, inpakken en afscheid nemen, is het dan eindelijk zo ver: vannacht vertrek ik naar Zuid-Afrika!
En ik kan alleen maar zeggen dat ik er enorm veel zin in heb! De gezonde spanning begint bij vlagen te komen maar van zenuwen is (nog) geen sprake.

Om 6.10 vlieg ik van Dusseldorf naar Amsterdam om daar over te stappen in het vliegtuig naar Kaapstad. Ik weet het, dit klinkt niet logisch, maar dit scheelde behoorlijk wat geld. ;-) Ik blijf 3 dagen in Kaapstad om daar even aan de zomerse temperatuur (iemand jaloers?) en de Afrikaanse mentaliteit te wennen. Zondagavond vlieg ik dan naar Port Elizabeth, waar maandag mijn stage bij Ready 4 Life zal beginnen.

Mijn steun en toeverlaat in dit avontuur is Iris, we gaan namelijk samen. Iris volgt een andere stroming van mijn opleiding en zal daarom bij Ready 4 Life een andere stage lopen. Voor de geïnteresseerden: ze houdt ook een site bij en ze staat bij mij gelinkt onder het kopje: mijn reisvrienden.

Ik ga proberen om via deze site jullie op de hoogte te houden van alles wat ik mee maak en uitspook! Ik weet nog niet hoe het precies met internet zit maar daar verzin ik wel wat op...

Heel erg bedankt voor alle lieve en attente afscheidskaartjes, -berichtjes en -kadootjes! Ik ga jullie missen! :-)

Veel liefs!

  • 01 Februari 2012 - 13:04

    Anouk Adams:

    Lieve Karlijn,
    Maak er een geweldig mooie tijd van daar! Ik ga deze site bijhouden, erg benieuwd naar je avonturen.
    Goede reis meid! Xxx Anouk

  • 01 Februari 2012 - 13:04

    Karin (mama):

    Jaa!! Ik ben de eerste :). Meid ik kan alleen maar zeggen dat ik reuze trots op je ben. Geweldig hoe je je voorbereidingen hebt gedaan, je bent er helemaal klaar voor. Natuurlijk zullen we elkaar missen maar je gaat je rugzak weer vullen met ervaringen waar je je leven lang plezier van zult hebben. Dag lieverd!

  • 01 Februari 2012 - 13:11

    Leonie:

    Houdoe

  • 01 Februari 2012 - 13:11

    Opa En Oma.:

    Ik ben zeker vannacht wakker om je op afstand uit te zwaaien. Heel goede reis nogmaals...heel veel liefs en xxx we horen weer van jou.
    Van Gerda...Robbie en natuurlijk ook van Opa alle goeds en tot "horens "
    Liefs Oma.

  • 01 Februari 2012 - 13:13

    Leonie:

    Hahahaha neeeee hoor poepiescheetje ik ga je heeeeeeel erg missen! Gelukkig heb ik je thomas-muntjes zodat ik mn verdriet weg kan zuipen (altijd fijn). Neem je een neger mee naar huis? Kunnen we dubbel-daten! Daaaaaag!

  • 01 Februari 2012 - 13:15

    Pim:

    Hey karlijn,

    Ik wens je een hele leerzame en leuke tijd in Zuid Afrika..en neem het mooie weer maar mee;)

    Groetjes, Pim

  • 01 Februari 2012 - 13:49

    Regien:

    Lieve Karlijn, ik ga je berichten op de voet volgen! Ik wens je een geweldige tijd toe met heel veel plezier en mooie ervaringen!! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers (al zou ik het zo niet willen noemen) op de reis naar Afrika die je tegemoet gaat!

    Meissie een allerdikste knuffel en zoen, en pas goed op jezelf!!!

    Ps ik ga een welkomsfeestje organiseren in juli!!! Was zo gezellig zaterdag maar veel te kort

  • 01 Februari 2012 - 14:21

    Eric:

    Hoi Karlijn,
    Nogmaals wens ik jou een hele fijne en leerzame tijd toe in dat mooie land Zuid-Afrika! Ben benieuwd naar je verdere avonturen daar! Take care!

  • 01 Februari 2012 - 14:57

    Ankie Lier:

    Lieve Karlijn, wat was het gezellig om jou gedurende 5 maanden een paar dagen per week bij ons in huis te hebben! Eindelijk is het zover; wat heb je hier naar toegeleefd!! Heel veel plezier en heel veel nieuwe ervaringen toegewenst! Goeie reis!

  • 01 Februari 2012 - 15:18

    Tjerkje:

    Wauw, nu gaat het echt gebeuren. Ik ben best een beetje jaloers. Om de warmte maar ook al die ervaringen die je weer op gaat doen. Lieve meid geniet ervan, doe geen dingen die ik ook niet zou doen ha ha. Ik verheug me op de borrel bij de Kienehoef en lekker luisteren naar als je verhalen.
    Gods zegen voor bescherming
    Tjerkje

  • 01 Februari 2012 - 15:58

    Tres Kautz:

    Hoi karlijn,

    Is best wel een eind vliegen maar er staat je ook iets moois te wachten. Geniet van je ervaringen, het land en uiteraard ook van het mooie weer.
    Een hele goede reis en een fijne tijd!

    Groetjes,
    Tres

  • 01 Februari 2012 - 16:32

    Cynthia:

    Hoi Karlijn!

    Heel veel plezier en succes in Zuid-Afrika! We zullen aan je denken met supervisie! En denk jij aan ons hier in het koude Nederland? Stuur maar wat warmte hierheen ;)

    Groetjes Cynthia

  • 01 Februari 2012 - 17:19

    Ankie Willems:

    Hee Karlijn!
    Ik weet dat je hier al heel lang naar toe leeft, geniet ervan!
    Liefs Ankie

  • 01 Februari 2012 - 18:07

    Frederieke:

    Lieve Karlijn, heeeeel veel plezier! Goede reis en geniet er lekker van: eerst in Kaapstad, dan in PE :-). Doe Marieke, Jacco, Mawethu en iedereen de hartelijke groeten. We houden contact.
    Liefs, Fred

  • 01 Februari 2012 - 18:11

    Chantal:

    Wat super dat je er weer heen gaat!! Ik ga je volgen ( vanuit Uganda want ik vertrek 23 feb). Heeeel veel plezier!! X

  • 01 Februari 2012 - 18:39

    Tineke :

    Hoi Karlijn,

    Fijn dat je je stage goed hebt afgerond en nog even 2 weken vrij bent geweest om voor te bereiden en in te pakken! Goede reis gewenst en heel veel plezier en succes met je stagen in Zuid-Afrika! Enjoy!

    Liefs,
    Tineke

  • 01 Februari 2012 - 18:46

    Manja:

    Heel veel plezier lieve schat!! Ik ga je zeker volgen :) ik hoop op een regelmatige update en vooral ook met foto's!!
    Geniet ervan!
    xxxx

  • 01 Februari 2012 - 20:31

    Anita:

    Heel veel plezier!!

  • 02 Februari 2012 - 07:09

    Marianne De Jong:

    Dag Karlijn,
    Hopelijk heb je een goede reis gehad. Jij zit nu in Kaapstad van een heerlijk zomerse temperatuur te genieten en hier in Nederland vriest het dat het kraakt. Wat een verschil.
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen.
    Hartelijke groeten, Marianne de Jong

  • 02 Februari 2012 - 15:13

    Joop Bakker:

    Beste Karlijn en Iris,
    ben net beter vann verkoudheid, en om warmte te besparen weer naar kantoor gegaan. zijn daar de avonden lekker zwoel? Veel Plezier eerst en later plezier in werk :)
    Groeten uit Breda

  • 02 Februari 2012 - 21:09

    Inge Bruininx:

    Wat een toeval. Moet ik toch precies vandaag aan je denken. Ik denk, laat ik eens op je site kijken om te zien wanneer je vertrekt... Vertrek je gewoon vannacht. Nog precies op tijd dus om je succes te wensen!
    Meid, super veel succes! Geniet van al je tijd daar. Super knap dat je het allemaal zo voor elkaar hebt gekregen!

    Enjoy!

    Groetjes Inge (MWD)

    ps. ik ben wel een beetje jalours hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nuenen

Stage in ZA

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2012

Het einde

27 Mei 2012

Voorbereidingen op het afscheid

14 Mei 2012

inburgeringcursus

03 Mei 2012

Mooie herinneringen

17 April 2012

Kaapstad en andere belevenissen
Karlijn

Actief sinds 30 Mei 2008
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 47307

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Back to Africa!

10 April 2014 - 28 April 2014

Crossen door de Sahara

09 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Big Africa Trip met Berend

02 Februari 2012 - 10 Juni 2012

Stage in ZA

13 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Vrijwilligerswerk in ZA

Landen bezocht: