Here we go! - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu Here we go! - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

Here we go!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

08 Juli 2013 | Nederland, Nuenen

Lieve allemaal,

Na een jaar in Nederland geweest te zijn, vind ik dat het weer tijd is om 'terug' te gaan naar het door mij zo geliefde Afrika. Velen van jullie weten het al, Berend en ik gaan samen dik 6 weken naar Zimbabwe, Botswana en Namibië! Mijn tas is ingepakt en is buiten safarikleren, ook gevuld met 'praktische zaken' zoals een zakmes en duct tape. We huren namelijk een auto met 4x4 en een daktent! (Helaas geen Landrover Defender ;-)) Misschien weten sommigen van jullie het nog, maar er is eerder een bumper van mijn huurauto afgevallen, dus hebben mijn zomerjurkjes plaats moeten maken voor het hoognodige gereedschap. Ook de route uitstippelen is een verhaal apart: ik heb nog nooit eerder GPS coördinatoren opgeschreven als adres. Om over het maken van sommige verplichte/noodzakelijke reserveringen nog maar te zwijgen. Laten we het erop houden dat we de indruk krijgen dat ze in Botswana nog communiceren met 2 blikjes en een touwtje ertussen, in plaats van een telefoon of internet. Dus vraag niet precies hoe maar morgen vertrekken we dan bepakt en bezakt naar Zimbabwe. We trekken een maand rond en aansluitend eindigen we onze Big Africa Trip met 2 weken vrijwilligerswerk bij Namibia Wildlife Sanctuary. Wat we daar precies gaan uitspoken, durf ik niet te zeggen maar het zou moeten vallen onder ‘verzorging’ en ‘onderzoek’. Mijn fantasie slaat gelijk op hol met taken zoals een zebra in stukken snijden om aan de leeuwen te voeren, of met een jeep (dan toch hopelijk wel een Defender) de bush in met een radar op zoek naar de gechipte luipaard om te kijken of het goed gaat. Of dit waar wordt, komen we over een maand achter.

Er is mij door velen gevraagd of ik deze blog weer zou gebruiken dus speciaal voor deze verzoeken: ik ga mijn best doen. Het zal een behoorlijke klus worden om internet te vinden, maar wie niet waagt, wie niet wint. :-) En met elke foto die geüpload wordt, word ik denk ik geëerd door een stamhoofd omdat hier vermoedelijk het geduld van een heilige voor nodig is. Slimme Berend heeft via Google Maps onze route uitgestippeld zodat jullie mee kunnen genieten met waar wij welke dag zullen rondcrossen. Als het goed is, volgens deze site: http://goo.gl/maps/wt1mb

Ja, we doen voorzichtig! Ja, we hebben er enorm veel zin in! Ja, we maken veel foto’s! En ja, ik ga jullie missen!

Liefs, Karlijn (en Berend)

  • 08 Juli 2013 - 18:22

    Manja:

    Joehoeeee!! zolang ons zoeken van internet slaagt, ga ik je verhalen volgen en anders lees ik ze sowieso achteraf!! super leuk. heerlijk genieten!!!! Goede reis morgen, hopelijk lukt het slapen een beetje. Vertrek je vanuit Amsterdam? knuffel ook voor Berend!!

  • 08 Juli 2013 - 18:24

    Doortje :

    Wauw, weer terug! Echt super gaaf, heel veel plezier
    en ik ga zeker je verhalen volgen!

    Liefs,

    Doortje

  • 08 Juli 2013 - 19:44

    Carlos :

    Met Berend aan het roer komt alles goed! Heb ikzelf onder vonden ;-) Veel plezier. Xx Carlos

  • 08 Juli 2013 - 20:45

    Lidwien:

    Wens jullie samen de meest fantastische reis van jullie leven!

  • 08 Juli 2013 - 20:45

    Karin:

    En eh ja, ik zal jullie ook missen :'-( En ook al die gezellige vrienden en vriendinnen van jullie!
    Geniet er van samen!
    PS En wij zullen wel op Deffie passen hoor, maak je geen zorgen :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 30 Mei 2008
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 47371

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Back to Africa!

10 April 2014 - 28 April 2014

Crossen door de Sahara

09 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Big Africa Trip met Berend

02 Februari 2012 - 10 Juni 2012

Stage in ZA

13 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Vrijwilligerswerk in ZA

Landen bezocht: