Castle of good hope - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu Castle of good hope - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

Castle of good hope

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

15 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

de miezer heeft vandaag aangehouden dus dat was jammer. maar we zijn toch vanochtend naar the castle of good hope gaan zoeken. onderweg kwamen we een prachtig gebouw tegen: de bibliotheek. vlak bij was het kasteel. we hebben uit de lonely planet van Manja dat het nog steeds een militaire basis is en dat het een van de oudste europese gebouwen is in zuid-afrika. dus besloten we om toch maar even wat culturele dingen te gaan bekijken.

het was echt een heel mooi en groot gebouw! en ook zeker interessant om te kijken in het museum hoe die mensen vroeger in dit kasteel leefden en vochten. (jaa echt waar papa ;))

we zijn daarna gaan kijken waar Manja morgen haar bus moet pakken naar PE, maar dat viel nog niet mee! we kwamen uit op een heel oud maar groot busstation waar echt de meest oude bussen aan kwamen rijden. gelukkig was dat niet het goede station... die vonden we vlak daarna met onze goede topografische kennis :P

daarna zijn we even via winkeltjes terug gelopen naar ons hotelletje en toen kwamen we op onze kamer waar onze koffers opeens weg waren!!! SCHRIK!! wij renden naar de receptie en die zeiden heel rustig tegen ons: wisten jullie dat niet? dat hadden ze gister tegen jullie moeten zeggen. jullie hebben nu een andere kamer. BEDANKT! maar toch ook wel leuk om nu een andere kamer te zien want die verschilt erg van onze oude. nog een nachtje hier dus we hebben onze spullen weer in onze tassen gepropt zodat we morgenvroeg weg kunnen.

we zijn uit eten geweest in een gezellig restaurantje waar we een pizza en salade gedeelt hebben. weer lekker aan het lokale bier (savanna) gezeten! nu even de sites bijwerken maar het kabeltje van mijn fototoestel toch gevonden maar nu ging er iets mis met de bestanden! het blijkt wel weer dat ik geen computertalent heb.. gelukkig heeft mijn lieve vriendje dave toch er 4 op kunnen zetten. :S dus voor meer foto's moeten jullie bij manja zijn.

nu snel slapen, jullie horen van ons wanneer we in Port Elizabeth aangekomen zijn!

dikke kus van ons!

• 15 Juni 2008 - 19:54

Mama:

Die Dave is toch wel heeel erg knap he? Dat hij jou zelfs zoooo ver weg nog kan helpen!! Dank je Dave, dat doet moeders goed :)

• 15 Juni 2008 - 20:45

Helma:

hey karlijntje, nice pictures. Het lijkt me schitterend daar! Passen jullie wel goed op jezelf, met rare bussen en je koffers en nog meer. Gaan jullie morgen al naar PE?
    Ik hoor en lees het graag. Liefs, helma

• 15 Juni 2008 - 20:52

Carla:

Dag meisje(s)

Wel goed bij de les blijven hoor! Koffers in een andere kamer als jullie, oei. Zuid-Afrika moeten wij toch ook maar wat hoger op ons 'to visit'-lijstje zetten. Genieten hoor! En: die Dave is toch ook op afstand onmisbaar hoor.

Groetjes

Carla

• 15 Juni 2008 - 21:00

Papa:

Hallo lieve meisjes, wat leuk dat jullie toch nog iets cultureels hebben gedaan. Hebben mijn pogingen om je iets bij te brengen op dat gebied toch nog zin gehad :)
    Wel spannend zo om te lezen wta jullie meemaken, vooral als je eerst leest dat je koffers weg zijn, maar dat je ze een regel later weer gevonden hebt. Toch maar beter opletten. Welterusten
    kuzzzz van papa.

• 16 Juni 2008 - 08:28

Beer:

Waarom hebben wij hier geen savanna? ik ben wel een beetje jaloers....
    echt schrikken als je koffers opeens wegzijn.

xxx

• 16 Juni 2008 - 09:34

Janne:

Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat daar! Geniet ervan!

Kus,
    Janne

• 17 Juni 2008 - 21:32

Lidwien:

Hoi dappere meiden,
    Vind het erg leuk om mee te mogen genieten van jullie belevenissen! Ik wens jullie onuitwisbare herinneringen voor jullie hele verdere leven en dat jullie daar veel vrolijkheid mogen brengen!
    Ik ga jullie niet vertellen dat je goed moet opletten en uitrusten enzo dat weten jullie zelf veel te goed!
    Veel geluk en liefs

Lidwien