de eerste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

15 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

na ons lekkere ontbijtje zijn we een stuk gaan lopen opzoek naar de kabelbaan om de Tafelberg op te kunnen. de tafelberg zelf zoeken bleek heel makkelijk aangezien we er vlak bij zitten! maaaar.. de kabelbaan was aan de andere kant dan waar wij heen liepen :P na dik 2 uur lopen hebben we toch maar even aan een vrouw met kind de weg gevraagd of waar we een taxi konden vinden. zij bood ons heel spontaan een lift aan die we graag aannamen! dat was achteraf maar goed ook want we hadden nog zeker het dubbele moeten lopen...

bij de kabelbaan aangekomen kwam het nog goed uit dat ik nog net geen 18 ben want ik mocht gratis 'onder begeleiding van Manja' mee! het kabelbaantje was niet besteed voor mensen met hoogtevrees maar we konden wel genieten van het uitzicht.

op de tafelberg zelf was het echt geweldig!! zo'n mooi uitzicht kom je niet vaak tegen! en daar kwam nog bij dat op de berg zelf ook nog een hele mooie omgeving was met stenen, rotsen en planten! echt het mooiste wat ik ooit gezien heb!!! we hebben hier veel foto's van gemaakt maar ik heb het verkeerde kabeltje meegenomen van mijn fototoestel dus jullie moeten voor de foto's op manja's site zijn, sorry! (manjabeeks.waarbenjij.nu)

we hebben in onze kamer gelunched en hebben in haar lonely planet gekeken wat we vandaag wilden gaan doen. na even uitgerust te hebben zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje. wat opvallend is, is dat er heel veel kevers rondrijden en dat er veel mensen zijn die hun geld proberen te verdienen met auto's een parkeerplaats aan te wijzen. en deze mannen hielden dit de hele nacht vol!
we zijn uiteindelijk terecht gekomen in een restaurantje waar ze de EK wedstrijden uitzonden! toch nog een beetje een nederlands gevoel ;)
lekker gegeten en gedronken (het typisch afrikaanse bier: savanna!)

op tijd richting onze kamer gegaan en nog even lekker wat gelezen en gekletst maar omdat we zo moe waren van deze dag vol met nieuwe indrukken, zijn we vrij snel gaan slapen.

vandaag is het minder lekker weer.. hopelijk blijft het droog. we houden jullie op de hoogte!

kus van Manja en Karlijn

• 15 Juni 2008 - 08:53

Lars:

UNK:|
    JEALOUSS!!:P

• 15 Juni 2008 - 12:10

Cita:

He,Karlijn! Leuk om je verhalen te lezen.Nog gefeliciteerd met het slagen of denk je daar al niet meer aan? Kan ik me voorstellen!Genieten jullie maar volop van deze maanden;wij blijven wel op de hoogte! Groetjes van de leeuwtjes uit Weert.XXX

• 15 Juni 2008 - 13:30

Hilke:

Wat zal dat vreemd zijn, om daar rond te lopen!! De verhalen klinken al super, Het lijkt me echt geweldig, geniet ervan! ik ben benieuwd naar het volgende verhaal:P
    xx liefs hilke

• 15 Juni 2008 - 15:28

Prinsje:

Hey lieverd..Fijn om te lezen dat het daar zo mooi is en dat je nog als kindje mee in het liftje mocht ;) de foto's op de site van manja zijn ook heel leuk..hopelijk lukt het jou ook na mijn tip om foto's op je site te krijgen..Dikke kus van je vriendje

• 15 Juni 2008 - 15:38

Berend:

Heeej schat!

Leuk je verhaal te lezen, ik had het hele weekend wedtrijds. Het ging best goed, en ik ben nu verzekerd voor Georgie! Welk kabeltje heb je nodig? dan stuur ik hem wel op. weet je wel zeker dat hij niet past? je kunt hem dan namelijk ook niet opladen... Dus heb je ook geen batterij.

xxx beer

• 15 Juni 2008 - 19:26

Wouter:

Heey Karlijn, zeker dikke shit wat je nu meemaakt. Ben best wel jaloers, maar ik heb gelukkig nog Bavjes :D Groetjes!

• 15 Juni 2008 - 19:40

Mama:

zeg wat leuk kun jij nu ook de foto's er op krijgen of was dat met Manja's fototoestel? We genieten enorm van jullie verhalen hoor! Morgen naar Port Elizabeth, the place to be for 2 months. Spannend allemaal. Ik las op Manja's site dat jullie in een heus museum zijn geweest! Nou ja zeg.. :) Ik stuur je net als vandaag ook morgen weer zo'n uitgebreide mail hoor, je zou eens vervreemden van huis..ha ha Dikke kus uit Nuenen

• 15 Juni 2008 - 20:13

Wendeline:

Hoi Karlijn, leuk om op twee sites de verhalen te kunnen lezen en wat een positieve invloed hebben jullie op elkaar dat zelfs het museum bezocht wordt! De foto's wijzen op koud weer, of was dat alleen op de berg? Hopelijk is het in PE warmer.

Veel plezier!

groeten Wendeline

• 16 Juni 2008 - 08:19

Opa En Oma.:

wat blijven we zo leuk op de hoogte van jullie avontuur! foto's leuk hoor.veel liefs van ons beiden. xxxx.