Het gaat beginnen!! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu Het gaat beginnen!! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

Het gaat beginnen!!

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

12 April 2014 | Spanje, Tarifa

Lieve allemaal,

Nog maar net weg en al zoveel gezien. Vooral letterlijk: wat is Frankrijk groot zeg! Om over Spanje nog maar te zwijgen... Maar echt prachtig!! Vooral Spanje is een prachtig land in doorheen te rijden. De meeste grote steden heb ik wel gezien maar ik vind dat de toeristen verplicht een dag naar het binnenland zouden moeten trekken. Het is te mooi om niet naar toe te gaan.

Al met al hebben we 3 goede dagen achter de rug. Geen enkele file en het eerst stoplicht dat we na Eindhoven tegen zijn gekomen was in het plaatsje waar we nu zijn en we morgen de grens naar Marokko oversteken. De eerste dag hebben we tot Soubran gereden en geslapen bij een nicht van papa en haar man die daar een B&B hebben. Heerlijk om na een lange dag een warm welkom te krijgen! Lekker een hapje gegeten en daarna op tijd naar bed. De 2e dag zijn we tot Plasencia gereden en daar aan de grens van een prachtig natuurgebied gekampeerd. De mensen die roepen dat kamperen creperen is, hebben duidelijk nog nooit in onze daktent geslapen want die ligt prima! Vandaag het laatste stuk naar Tarifa om daar op tijd aan te komen en de rest van de groep te treffen. Grappig genoeg voornamelijk mensen uit regio Eindhoven, de leukste mensen natuurlijk! ;-)
Een leuke groep mensen bij elkaar waarbij ik alle vertrouwen heb dat dit wel goed gaat komen. Geweldig on te kunnen praten over wie wel of geen lier heeft en welke reiservaringen iedereen al heeft opgedaan onder het genot van een biertje en een zonnetje.

En dan de getallen:
Dag 1: 997 km
Dag 2: 934 km
Dag 3: 566 km

We hebben door zon, wind, regen, mist en zelfs sneeuw op een bergtop gereden en heel België, Frankrijk en Spanje doorkruist, maar we zijn er! En we kijken uit naar morgen! Marokko in, Atlasgebergte over en dan de zandpistes op: heerlijk toch?!

Nu onze daktent weer staat met uitzicht op de zee en Marokko, gaan we een cocktail drinken en tapas eten. Wij genieten!

Liefs van ons

P.s. Wie mij wil sms'en moet bij een iPhone even rekening houden met dat iMessages niet aankomen. Alleen 'ouderwetse' sms'jes. :-)