Het Afrika-virus - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu Het Afrika-virus - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karlijn Grinten - WaarBenJij.nu

Het Afrika-virus

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

19 Augustus 2013 | Namibië, Windhoek

Lieve allemaal,

Ik ben weer terug in de bewoonde wereld! Voordeel: bereik met mijn telefoon. Nadeel: we gaan bijna naar huis! En dat wil ik niet!! We hebben in het andere project een geweldige week gehad. Leuke mensen, kleine groep, meer verantwoordelijkheid, wat meer 'luxe' en vooral geweldig leuke activiteiten met wildlife. Nu mocht ik dus wel een kudu in stukken snijden en achter op een Defender tussen de cheetahs rijden die het vlees roken! Een onvergetelijke ervaring!! De fantastische foto dat ik een stuk ribben naar een wilde cheetah gooi, krijg toe gestuurd :-) ik herken inmiddels aardig wat sporen van een hoop dieren, weet door een poep-onderzoek te herkennen welk dier territorium wil markeren, hoe de doodsoorzaak aan half verrotte kudu te herkennen is en nog meer van deze handige wildlife research weetjes. We hadden hier een wedstrijd over en ons team is het beste ooit! Haha, irritante overactieve nerden dat we zijn.

We zijn ook naar de mooiste plek op de wereld geweest. 1 keer raden: de rode zandduinen!! De glimlach was niet van mijn gezicht te slaan toen we met een Defender over zandwegen reden naar de hoogste zandduin, om die te beklimmen. vooral het eerste stuk was erg zwaar maar toen we eenmaal in de klimmodus waren, ging het prima. En wat een uitzicht op de top... Ik kan niet bedenken hoe ik het moet omschrijven dus kom maar gewoon fotos kijken, al kunnen zelfs die niet vastleggen hoe mooi het is. Na een hele fotoshoot zijn we zo hard als we konden naar beneden gerend! heerlijk om je af en toe als een kind te gedragen. Tussen alle duinen was een zout vlakte met dode bomen die typisch zijn voor de gigantische droogte. fel blauwe lucht, rode duinen, witte grond en zwarte bomen: net alsof je in een schilderij loopt. na deze onvergetelijke ochtend hebben we geluncht in een lodge waar een soort toetjes buffet was. Wie zegt dat disneyland de beste plek op aarde is, is duidelijk nog nooit in Sossusvlei geweest! alsof het allemaal nog niet genoeg was, eindigde deze dag met een braai (en zonder voedselvergiftiging) en wat heerlijke Savanna's.
Op zaterdag zijn we terug gegaan naar het kamp. Onderweg bedacht ik me dat ik geen genoeg krijg van het Afrikaanse landschap en dat ik echt helemaal geen zin heb om naar huis te gaan. Zelfs de kinderboerderij hier ben ik gaan waarderen... ;-) Er zijn nu minder vrijwilligers en de meeste jongere mensen zijn weg. Ik slaap nu in een kamer in plaats van een tent, het is warmer aan het worden wat vooral in de nacht fijn is. Kortom: ik geniet nog steeds en dat doe ik tot het laatste moment. Zondag een rustige dag waarbij we ons zelf meer dan prima vermaken met wat dieren voeren en eindelijk luipaarden van dichtbij te bewonderen! Wat een machtig en prachtige beesten, ongelooflijk! En nu snap ik waarom de sporen die we gevonden hebben zo groot zijn, wat een klauwen! Verder nog even van het zonnetje genoten met de gezellige mensen die we hebben leren kennen.

Helaas moeten we dan toch echt afscheid nemen en gaan we nog 2 nachten in windhoek napraten over al onze avonturen en kijken wat deze stad verder te bieden heeft. We hebben hierbij het leuke gezelschap van Bettina, een vrijwilliger met wie we al heel veel leuke momenten gedeeld hebben. En wat een verschil! Rust, luxe en vooral schoon! We hebben even de mr. price leeggekocht, eindelijk schone en fatsoenlijke kleren. :-)
Woensdag avond vliegen we terug en we landen donderdag in de ochtend in Frankfurt om met de trein naar huis te gaan.

Omdat dit mijn laatste verhaal is, een bedankje aan al mijn trouwe lezers. Altijd leuk om jullie reacties te lezen! En een speciaal bedankje aan mijn moeder voor het uploaden van mijn verhalen, gezien mijn internet te traag was. :-)

Liefs en tot snel in Nederland

  • 19 Augustus 2013 - 21:23

    Yvonne Vd Wildenberg:

    Wat een prachtige verhalen Karlijn en Berend, wat hebben jullie veel gezien en genoten,
    was erg leuk om te lezen.
    Nog fijne laatste dagen en een goede vlucht.
    Groetjes, Yvonne

  • 19 Augustus 2013 - 21:57

    Opa En Oma:

    Berend en Karlijn de tijd is voor jullie omgevlogen!!, maar het zit er weer bijna op. We hopen dat jullie een heel goede terugvlucht hebben en zijn blij dat we jullie straks weer horen in Nuenen. Volgens ons zit er wel een week verhalen aan vast en een pc. vol met foto`s!! Tot gauw....liefs van ons allebeide.

  • 19 Augustus 2013 - 22:01

    Alice Steenbergen:

    Dag Karlijn,
    Wil je even ver tellen dat ik genoten heb van je verslag over je Afrika avontuur!!
    Nog een goede tijd en een mooie reis terug naar huis.
    Groet van Alice.

  • 19 Augustus 2013 - 22:01

    Alice Steenbergen:

    Dag Karlijn,
    Wil je even ver tellen dat ik genoten heb van je verslag over je Afrika avontuur!!
    Nog een goede tijd en een mooie reis terug naar huis.
    Groet van Alice.

  • 02 Januari 2014 - 23:08

    Johan Jacobs:

    Carlijn,

    eindelijk de tijd gehad om je verslag volledig te lezen. Klinkt allemaal geweldig avontuurlijk. Foto's kan ik niet zien, maar ik hoop als je een bezoek in dongen brengt dat je dan in elk geval nat wat aanvullend bewijsmateriaal meeneemt.
    We zijn nu zelf wat beter aan het oriënteren over de reis naar Afrika. Met alle verhalen van wat er te zien is wordt het niet gemakkelijker om de juiste keus te maken.

    Je kunt terugkijken op een onvergetelijke ervaring.

    Met vriendelijke groeten,

    Johan Jacobs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 30 Mei 2008
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 47298

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Back to Africa!

10 April 2014 - 28 April 2014

Crossen door de Sahara

09 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Big Africa Trip met Berend

02 Februari 2012 - 10 Juni 2012

Stage in ZA

13 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Vrijwilligerswerk in ZA

Landen bezocht: